Samochodowa pompa do betonu Putzmeister M56-5 to uniwersalna maszyna mająca doskonałe zastosowanie na polskich budowach, w halach, pod mostami oraz na budowach z niewielką ilością miejsca. Maszyna wyposażona jest w nowoczesną zasuwę sterowniczą typu „S” o bardzo długiej żywotności. Zasuwa dostosowana jest do pracy w trudnych warunkach. Jednostka pompująca występuje w dwóch wariantach: 16H lub 16H LS. Różnią się one średnicą zastosowanego tłoka i cylindrów roboczych, a także ilością skoków na minutę. W wersji H LS występuje mniejszy przepływ oleju w układzie hydraulicznym, a zatem mamy do czynienia z mniejszym zużyciem jego elementów przy tych samych parametrach pompowania. W przypadku obydwu rozwiązań 16H i 16H LS zasuwa wyposażona jest w mechanizm do kompensacji luzów w sposób automatyczny, co zapewnia niezmienność parametrów tłoczenia mieszanki przez cały okres eksploatacji.
Pompa Putzmeister M56-5 – układ hydrauliczny.
Układ hydrauliczny pompy oparty jest na oszczędnym energetycznie systemie FFH 20 (oszczędność ok. 15%). Zastosowano zamknięty układ hydrauliczny dzięki któremu możliwe jest zastosowanie mniejszej ilości oleju hydraulicznego w układzie. W pompie Putzmeister M56-5 zastosowano najlepsze dostępne komponenty – stal, elementy hydrauliki, elektroniczne sterowanie ERGONIC 2.0. Dzięki temu przy niewielkiej masie całkowitej możliwe jest wykorzystywanie pompy w niewielkich przestrzeniach. Korzystając z układów kontroli pracy w niepełnym podparciu z zachowaniem stabilności operator ma cały czas podgląd aktualnych parametrów pracy na wyświetlaczu sterowania radiowego.
Nasze produkty wykonane są zgodnie z obowiązująca normą EN12001. Wszystkie maszyny wyposażone są standardowo w układ kontrolujący podparcie. Jest on wykorzystywany również do możliwości pracy z nie w pełni wysuniętymi nogami podporowymi. W sposób automatyczny ogranicza zakres pracy wysięgnikiem.
Pompa Putzmeister M56-5 – kluczowe cechy:
- Trwała konstrukcja do trudnych zadań – wiodąca w branży lekka stalowa konstrukcja;
- Jeszcze lepsze bezpieczeństwo dzięki uważnej analizie aktualnych norm i wytycznych;
- Łatwość serwisowania dzięki zoptymalizowanej dostępności i spójnej koncepcji elementów;
- Niższe koszty serwisowe dzięki bezobsługowym komponentom.
Wysięgnik zastosowany w pompie Putzmeister M56-5 składa się z 5 ramion rozkładanych w systemie RZ. Wysięgnik osiąga w pionie do 55,1 metra, w poziomie 49,9 metra. Pompa M56-5 może zostać zabudowana na podwoziach Mercedes / MAN / Volvo lub innych, według uznania Klienta. Może być również wyposażona zgodnie z trzema kompleksowymi liniami: Standard, High i Exclusive.