Pompa Putzmeister M42 jest nową generacją pomp samochodowych, która spełni oczekiwania inwestorów, operatorów i klientów. Zawiera bowiem wszystkie udoskonalenia i nowe rozwiązania uzyskane na bazie wieloletnich doświadczeń i ekspertyz.
Jest przeznaczona do obsługi wszystkich najbardziej popularnych rodzajów betonu. Sprawdza się w codziennym użytkowaniu w różnych warunkach – od budów średniej wielkości do wielkich konstrukcji. Posiada 4 osie oraz układ podparcia w wersji TRDI, który pozwala na równomierne rozłożenie masy, dzięki czemu możemy bezpieczne posadowić w miejscu użytkowania. Pompa M42 daje sobie radę także przy ograniczonej powierzchni posadowienia.
Jest ekonomiczna w obsłudze i utrzymaniu oraz maksymalnie wszechstronna – może służyć np. do betonowania stropów, posadzek w niskich budynkach, fundamentów czy ścian. System składania masztu RZ, szybkie reagowanie pompy na sterowanie umożliwia osiąganie odpowiedniej pozycji pracy szybko i łatwo. Operowanie pompą M42 jest w pełni komfortowe. Pompa jest wyposażona w intuicyjny system obsługi Ergonic 2.0, komputerowe systemy kontroli EPS, EOC i EBC (opcjonalnie) włączając w to możliwość zdalnego operowania pompą.
Pompa Putzmeister M42 posiada wysięgnik z pięcioma ramionami o zasięgu pionowym 41,6 m, poziomym 37,3 m i systemem składania RZ. Jest bardzo wszechstronna. W szczególności, jej piąte ramię, w połączeniu z niską wysokością rozkładania wysięgnika pozwala na pełen dostęp do wnętrza budynków. Charakterystyka wysięgnika, wyrafinowany schemat rurociągu i solidna struktura stali zapewniają precyzję i płynność ruchów. Elektroniczny system kontroli masztu ze zintegrowanym tłumieniem wibracji umożliwia stabilne prowadzenie węża końcowego. Zoptymalizowana kinematyka ramion maszyny zapewnia także maksymalnie wykorzystanie przestrzeni w pracy poziomej i pionowej wyeliminowując całkowicie „martwe pola”. Standardowe kolana rurociągu o kącie 45° i 90° ze wydłużonymi kołnierzami po obu stronach umożliwiają dłuższe użytkowanie bez konieczności serwisowania. Zmniejszenie ilości rodzajów kolan z 7 do 3, montaż wyłącznie części odpornych na ścieranie lub bezobsługowych, a także zwiększenie dostępności pozwalają na łatwiejsze, szybsze i tańsze serwisowanie.
Pompa ta jest wyposażona w solidne komponenty o wysokiej odporności na ścieranie, a także wiele części bezobsługowych. Łatwy i szybki dostęp w powiązaniu z łatwo wymienialnymi częściami umożliwia zaoszczędzenie wielu pieniędzy i czasu.
Dzięki szczególnemu systemowi smarowania, operator nie musi wspinać się na maszynę. Maszyna sama, niezależnie smaruje szereg elementów takich jak np.: sworznie pierwszego ramienia, cztery punkty smarowania łożyska wieży. Pomaga to także wydłużyć wytrzymałość elementów w warunkach znaczącego obciążenia pracą.
Jak wszystkie pompy Putzmeister, M42 jest dostępna z różnymi pompami o ciśnieniu 85 bar. Różnią się one średnicą zastosowanego tłoka i cylindrów roboczych, a także ilością skoków na minutę. Wersja 16 H z dwoma chromowanymi siłownikami (śr. 230 mm) jest tańsza niż 16HLS i 17iLS (śr. 250 mm). Wersje 16H i 16HLS charakteryzują się wydajnością 160 m3/h, a wersja iLS 170 m3/h. W porównywaniu typów pomp istotna jest także częstotliwość skoków tłoka/min. W wersjach LS występuje mniejszy przepływ oleju w układzie hydraulicznym, a zatem mamy do czynienia z mniejszym zużyciem jego elementów
Typ pompy | Wydajność (m3/h) | Ciśnienie (bar) | Tłok (mm) | Średnica cylindra (mm) | Uderzenie/min |
16H | 160 | 85 | 2100 | 230 | 31 |
16H LS | 160 | 85 | 2100 | 250 | 26 |
17i LS | 170 | 85 | 2100 | 250 | 27 |
Wersja 17iLS posiada także inne zalety: pozwala zmniejszyć zużycie paliwa aż do 15%, Oferuje nowoczesny system kontroli pozycji tłoków roboczych, ma nowoczesne siłowniki napędowe zapewniające długą bezawaryjną pracę, cylindry robocze umożliwiające obrócenie o 180’. Zastosowano także zasuwę „S” o zoptymalizowanej średnicy, która zdecydowanie poprawia zdolności zasysania jednostki pompującej
Pompa Putzmeister M36 – charakterystyka:
- optymalna geometria pompy pozwalająca na obsługę wszystkich popularnych rodzajów betonu;
- 4-o osiowe podwozie stabilizujące pojazd,
- łatwy do serwisowania układ hydrauliczny zachowujący wysoką jakość oleju;
- rura wahliwa typu „S” ( S-rura ) odporna na zużycie;
- zoptymalizowany lej zasypowy;
- płynne, zoptymalizowane pompowanie z systemami EPS i EOC chroniące zespół pompujący oraz wysięgnik;
- automatyczna zmiana kierunku pracy mieszadła dopasowująca się do kierunku pompowania;
- 5-o ramienny maszt umożliwiający precyzyjny dostęp do najdalej oddalonych miejsc,
- niższa wysokość rozkładania wysięgnika;
- solidność i stabilność m.in. dzięki wzmocnionej strukturze podstawy wysięgnika ;
- niższe koszty serwisowania dzięki bezobsługowym komponentom, zastosowaniu: większej standaryzacji, mniejszej ilości różnego rodzaju elementów i mniejszej ilości funkcyjnych płynów;
- wygodne i łatwe operowanie systemem kontroli Ergonic 2.0.
- DMC poniżej 32t – rejestracja i użytkowanie bez odstępstwa;
- Pełna zgodność z normami europejskimi w tym EN12001.
Zapraszamy do kontaktu z naszym biurem handlowym.