Pompa samochodowa BSF 46-5/47-5 jest najlżejszą w swojej klasie. Waży poniżej 32 t i zapewnia więcej niż wystarczającą rezerwę masy na osprzęt. 5-ramienny wysięgnik zapewnia wysoką wydajność i jest łatwy i bezpieczny w użytkowaniu. Na 4-osiowym podwoziu zdumiewająco sprawnie przemieszcza się po placu budowy.
Nowe maszyny stały się nowym rynkowym punktem odniesienia ze względu na znaczące obniżenie kosztów operacyjnych w ciągu całego cyklu użytkowania. Pozwalają na to rozwiązania dotyczące płynów użytkowych i obniżenie czasu wykonywanej pracy. Zmniejszone zużycie, codzienne utrzymanie i optymalizacja komponentów pod względem konserwacji, a także zastosowanie standardowych części zużywających się, powodują zmniejszenie kosztów eksploatacji i serwisowych oraz utrzymanie wysokiej wartości pompy na rynku wtórnym. Ważnymi elementami są szczególnie odporne na zużycie chromowany cylinder roboczy oraz rura wahliwa typu S, która umożliwia sprawną pracę nawet z trudno pompowalną, gruboziarnistą mieszanką.
5-ramienny wysięgnik z systemem składania „Z” charakteryzuje się szerokimi kątami pracy. Może być rozłożony szybko aby optymalnie wykorzystać zasięg, który w poziomie osiąga 46/47 m. Inteligentna budowa rurociągu i sztywność zastosowanej konstrukcji stalowej przyczyniają się do obniżenia wibracji węża końcowego do minimum. Dzięki tym cechom pompa ma bardzo szeroki zakres prac, w których może się doskonale sprawdzić.
Wysięgnik zastosowany w pompach Putzmeister 46/47-5 składa się z 5 ramion rozkładanych w systemie RZ. Wewnętrzna średnica rurociągu i wysokość maszyn po złożeniu jest taka sama. Obie zachowują także możliwość pełnego obrotu. Różnica polega na długości ramion, co przekłada się na zasięg pionowy i poziomy wysięgników.
Pompa samochodowa BSF 46-5/47-5 jest dostępna z różnymi pompami o ciśnieniu 85 bar.
W pompach o dużym zasięgu ważna jest także możliwość zminimalizowania wymaganego do pracy miejsca posadowienia maszyny, szczególnie w sytuacjach, w których przestrzeń pracy jest mocno ograniczona. Standardowy rozstaw podpór tego rodzaju pompy wynosi 9,5 m z przodu i 10.5 z tyłu. W celu oszczędności miejsca w pompach 46-5/47-5 zastosowano elektroniczne systemy kontroli podparcia (OSS i ESC) pozwalające zmniejszyć wymagany rozstaw podpór przednich i tylnych prawie o 4 m. System ESC pozwala na pracę w 3 zdefiniowanych pozycjach podpór przednich i tylnych bez ryzyka utraty stabilności maszyny.
Codzienne użytkowanie pomp 46-5/47-5 jest znacznie ułatwione dzięki systemowi centralnego smarowania maszyny. Dzięki automatycznemu smarowaniu przegubu pierwszego ramienia i 4-o punktowe łożyskowania zasuwy uzyskujemy zmaksymalizowany okres użytkowania komponentów poddawanych ciągłym naciskom bez ponoszenia kosztów naprawy i nakładu pracy.
Charakterystyka pomp 46-5/47-5:
- Całkowita waga poniżej 32t umożliwiająca większe możliwości użytkowe,
- Łatwo rozkładany 5-o ramienny wysięgnik z systemem składania RZ, ze specjalnym ułożeniem rurociągu i harmonijną ciągłością struktury stali, z zastosowaniem szczególnie odpornej na zużycie S rury gwarantującej długi okres użytkowania,
- Elastyczny system podparcia TRDI, który zmniejsza wymaganą powierzchnię posadowienia, szczególnie przy użyciu systemów OSS i ESC
- optymalna geometria pompy nadająca się do wszystkich rodzajów betonu,
- łatwy do serwisowania system sterowania z układem hydraulicznym FFH zachowującym wysoką jakość oleju,
- zoptymalizowany lej – krata , udoskonalony kształt i sposób łożyskowania S-rury,
- ułatwiona wymienialność, konserwacja i obsługa dzięki zoptymalizowanej dostępności do wymiennych części, siłownik podporowy
- bezpieczna obsługa kosza zasypowego przez RFID (Radio Frequency Identification), system wykrywający otwarcie kraty kosza, wykorzystujący fale elektromagnetyczne
- płynne, zoptymalizowane pompowanie z systemami EPS i EOC chroniące pompę i całą maszynę,
- zoptymalizowana procedura przełączania z systemami kontroli SN i Push Over, dzięki którym unika się skoków ciśnienia zwiększających zużycie pompy,
- wygodne operowanie pompy z układem sterowania Ergonic 2.0, najnowsza koncepcja Putzmeister co do układu sterowania i oprogramowania,
- niższe koszty serwisowania dzięki bezobsługowym komponentom, zastosowaniu mniejszej ilości różnego rodzaju elementów (np. tylko 3 typy standardowych kolan) i mniejszej ilości funkcyjnych płynów.